Sınıfımızda Şiir Okuma Etkinliği sergilendi.

Sınıfımızda Şiir Okuma Etkinliği sergilendi.

Öğrencilerde millî, mânevî değerlerinin gelişimine katkı sunmak, şiir ve edebiyat alanında yazılan önemli şairleri tanımalarını sağlamak, edebiyat alanında iz bırakan şiir, kıt'a ve beyitleri okumaları, ezberlemeleri ve yorumlamaları amaçlanmaktadır.

02.06.2022 143

02-06-202202-06-2022

Öğrencilerde millî, mânevî değerlerinin gelişimine katkı sunmak, şiir ve edebiyat alanında yazılan önemli şairleri tanımalarını sağlamak, edebiyat alanında iz bırakan şiir, kıt'a ve beyitleri okumaları, ezberlemeleri ve yorumlamaları

     Şiir, edebiyatımızın mihenk taşlarındandır. İnsanların sevdikleri için yazdığı dizeler, mısralar, kıtalar... Okuyanı bir yerden alır uzak bir yerlere uçurup götürür. Vatan sevgisi, bayrak sevgisi, doğa sevgisi ve daha birçok konu şiir yazmasına sebep olabilir.

    Şiir okumak insanın hay gücünü geliştirir. Hayal gücü gelişen insan daha güçlü sezgilere ve duygulara sahip olur. Zaten her şey de hayal gücümüzün gelişmesiyle başlar. Hayal gücü gelişmeye başlayan bir birey daha ütopik düşünüp daha güçlü bir şekilde yazabilir.Şiirin en büyük artılarından birisi de duygu kontrolü ve diksiyon kullanımıdır. Şiirin hangi duyguyu gerektirdiği bölümlerini iyi bilen bir kişi okurken o duyguya bürünür ve duygu kontrolünü geliştirir. Aynı zamanda şiiri okumanın da verdiği sorumlulukla kelimeleri bastırmaya da özen gösteren kişi diksiyonunu da kontrol altına almak zorundadır ve buna dikkat ederek de diksiyonunun gelişmesini sağlıyor.

Şiir Ezberlemenin, Okumanın Başlıca Yararları Şunlardır:

1) Anadil Sevgisi ve Eğitimi: Ezberlediği şiirlerle çocuk, önce anadilinin kullanılışını tanıyacak, sonra milli edebiyatın sanat eserleriyle karşı karşıya gelecektir. Ana diliyle yazılmış iyi örnekleri tanıyan çocuğun hafızası da kalan kelimeler, deneyimler, buluşlar... Milli dil bilinç ve geleneğinin gelişmesine yol açar.

2) Zevk ve Sanat Eğitimi: Küçük yaştan itibaren şiirle karşılaşmış olan çocukta, zamanla sanat eserlerine, değerli yazılara karşı ilgi belirecek, şiir okuma isteği uyanacak, okuduğu şiirler arasında beğendiklerini ezberlemek ve bir deftere yazmak alışkanlık belirecektir. Böylelikle de şairlerimizi tanımak mümkün olacak, çocuğun estetik duyguları ve edebi zevki gelişecek, iyi yazma becerikliliği, okuma isteği
artacaktır.

3) Hayal Gücü Eğitimi: Şiirden zevk alan bir çocuğun ve gencin hayal gücü genişleyecek, seziş ve duyuşları artacaktır.

4) Bellek Eğitimi: Belleğinde eğitimle, alıştırmalarla güçlendirdiği bir gerçektir. Belleği geliştirmek için, ölçülü bir sınır içinde kalmak üzere, dikkatli bir ezberlemeye de ihtiyaç vardır. Birçok hallerde dikkatle belleğin birleştiği olur. Kuru kuruya yapılmayan bir ezber, bellek ile beraber dikkati de geliştirir. Ezberleme ve ezberden okum yalnız nazım (şiir) için düşünülmelidir. Güzel düzyazı (nesir) parçalarının, özlü sözlerin, tasvirlerin.. ezberlenmesi ve ezberletilmesi de gerekir; fakat bunların uzun olmamasına özellikle dikkat edilmelidir.

5) Sosyal Eğitim: Bir topluluk veya bir kişi önünde ezberden bir şey okuyan çocuğun kendine güven duygusu gelişir, utangaçlıktan kurtulmaya başlar. Böylece, rahat konuşmaya alışarak sosyal kişiliği kuvvetlenmiş olur.

6) Millî, Ahlakî ve İnsanî Eğitim: Ezberlenecek konuların/temaların bir bölümü de millî, ahlakî ve insanî olmalıdır. Çocukta bu sosyal duyguların gelişmesinde ezber parçalarının büyük etkileri görülür. Şiir veya düzyazı, bir kişi tarafından söylenebileceği gibi sınıfta, bahçede, bir gezide topluca da tekrarlanabilir. Toplu ve ahenkli telaffuzu sağlayacak olan koro denemelerinden, disiplinsizliğe yol açacağı korkusuyla, çekinmemek gerekir

 

  Bu bağlamda öğrencilerde millî, mânevî değerlerinin gelişimine katkı sunmak, şiir ve edebiyat alanında yazılan önemli şairleri tanımalarını sağlamak, edebiyat alanında iz bırakan şiir, kıt'a ve beyitleri okumaları, ezberlemeleri ve yorumlamalarını sağlamak üzere okulumuzda çeşitli etkinlikler yapıldı. Öğrencilerin "Bayrak" "Kahramanlık" gibi milli şiirlerimizi ezberlemeleri ve öğrenciler önünde okunması sağlandı. Farklı sınıflarda milli ve manevi değerlerimize önem veren Mehmet Akif  Ersoy, Arif Nihat ASYA, Nurullah Genç, Nihal Atsız gibi şairlerin hayatı öğrencilerimize izletildi. Milli şairimiz olan Mehmet Akif Ersoy ile ilgili kısa filmlerin öğrencilerimiz tarafından izlendi.

    Yapılan etkinliklerle öğrencilerimizin kalplerine dokunarak farklı şairleri tanımaları şiir ezberi yaparak müzik ile uyum içinde okumaları sağlanmıştır. Hem milli değerlerimiz hem manevi değerlerimiz şiir ve şairler sayesinde öğrencilerimize hatırlatılmıştır.

  

 

 

 

İLETİŞİM

Adres:
BİRLİK MAH. ARDIÇLI TARLA CAD. MERKEZ ORTAOKULU SİTESİ MERKEZ ORTAOKULU VE İMAMHATİP ORTAOKULU BLOK NO 90 İÇ KAPI NO 3 SÜTÇÜLER / ISPARTA


Telefon
(246) 351 2035


e-Posta Göndermek İçin Tıklayın